Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bodziak
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: PI/80
|
Wysłany: Sob 22:55, 03 Maj 2008 Temat postu: Powierzenie zarządu i Rada Osiedla |
|
|
Witam ,
Chciałabym zaproponować następujący temat na najbliższe spotkanie – a mianowicie powierzenie sprawowania Zarządu profesjonalnej firmie, a w obrębie naszego osiedla stworzenia „Rady Osiedla”. Spodziewam się, iż jest to dość kontrowersyjny temat, uzasadnię jednak dlaczego uważam, iż warto wziąć takie rozwiązanie pod uwagę, tym bardziej, że ostatnio rozmawialiśmy z mężem ze znajomymi z jednego z osiedli na Zaciszu, gdzie taka forma Zarządu świetnie się sprawdza.
Członkowie Zarządu obciążeni są odpowiedzialnością cywilną, za wszystko co dzieje się na terenie Wspólnoty, w związku z tym powinni wykazywać się dobrą wiedzą z zakresu budowlanego, prawniczego, architektonicznego, elektrycznego itp., wiadomo, że administrator w tym pomaga, jednak odpowiedzialność nadal pozostaje na Zarządzie i nie ma wytłumaczenia, że to administrator zrobił coś nie tak w razie jakiegoś wypadku na Osiedlu. Ponadto praca w Zarządzie często wymaga naprawdę wiele czasu (często jest to po prostu drugi etat) i nie wiem czy znajdzie się wielu chętnych podjąć się takiego zadania.
Stworzenie Rady Osiedla jako organu doradczo-kontrolnego jest według mnie ciekawym rozwiązaniem, zwłaszcza, że przy odpowiednim wynegocjowaniu warunków umowy z firma zarządzającą Rada ta może mieć bardzo szerokie kompetencje, mieć wpływ na wszelkie sprawy Zarządu – przede wszystkim finansowe, a także pozostałe, co więcej może wymagać od Zarządcy konkretnych działań na rzecz Wspólnoty i kontrolować czy jest to realizowane zgodnie z jej zaleceniami.
Tak po krótce opisałam ten temat, wiadomo, że jest to sprawa bardzo ważna dla wszystkich mieszkańców i warto się tym zainteresować i pogłębić temat, zwłaszcza że to co napisałam to tylko ogólny zarys. Postaram się zdobyć przykładowe umowy dot. powierzenia zarządu i współpracy Zarządca - Rada Osiedla.
Piszcie proszę co o tym sądzicie? Jakie są jeszcze ZA i PRZECIW. Wiadomo, że musimy się tym zająć dość szybko, gdyż w lipcu (czyli już za 2 miesiące) przejmujemy Zarząd – a jest to bardzo ważna i odpowiedzialna sprawa.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Bodziak dnia Nie 16:40, 04 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
MariuszP
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: PIIB
|
Wysłany: Nie 17:22, 04 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Mam pytanie laika:
To znaczy że miałyby funkcjonować razem trzy ciała?
tzn.: rada, zarządca i administrator. Czy zarządca pełni funkcje administratora? Jeśli to drugie to tylko kwestia nazewnictwa i jestem za.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
 |
morgonn
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: PI/80
|
Wysłany: Nie 17:27, 04 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Wybrana firma pełni wtedy rolę i Zarządu i Administratora (łączy kompetencje). A my jako współwłaściciele wybieramy ciało kontrolujące Zarząd czyli Radę Osiedla.
Sprawa na pewno warta rozpatrzenia, wgłębienia się w szczegóły i dyskusji.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Artur W
Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: PI A
|
Wysłany: Wto 14:29, 06 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Witam,
Można się oczywiści nad tym zastanowić, jednak należy wcześniej sprawdzić, jakie są koszty takiej podwójnej obsługi.
Napewno nikt z zewnątrz nie będzie wykonywał czynności zarządu bez wynagrodzenia.
Proponuję zwołać zebranie na którym wszyscy mieszkańcy naszego osiedla zadecydują o wybranej przez nas drodze. Z tego co widzę na forum tematów jest coraz więcej a rozwiązań nadal brak.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Artur W
Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: PI A
|
Wysłany: Wto 14:43, 06 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Czeka nas również decyzja dotycząca ewentualnego zwołania zebrania rocznego (w tej sprawie pisaliśmy pismo do developera i administratora pod którym tak liczne Państwo się podpisywali) na ewentualność braku reakcji w powyższym ze strony obecnego Zarządu (developera).
To kluczowa sprawa.
Piszemy tu o wyborze nowego Zarządu a to co najważniejsze w życiu każdej wspólnoty - coroczne zebranie sprawozdawcze i plan na nowy rok - zostało w lesie....
Mam nadzieję że pismo przez nas złożone przyniesie wymierny efekt i developer zwoła zebranie ?
Jeśli jednak tak się nie stanie będziemy musieli zrobić to sami.....
Przypominam że później zostaniemy ze wszystkim sami......
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MariuszP
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: PIIB
|
Wysłany: Wto 18:13, 06 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Artur W napisał: | Witam,
Można się oczywiści nad tym zastanowić, jednak należy wcześniej sprawdzić, jakie są koszty takiej podwójnej obsługi. |
Myślę że znajdziemy "zarządcę i administratora" który będzie kosztował mniej niż obecny "administrator".
Co do reszty postu Artura:
Biorąc pod uwagę moment w jakim znajduje się wspólnota to moim zdaniem dzieje się wystarczająco dużo. Kilka osób się zaangażowało i to dobrze, że formułowane są tematy.
Nasze rządania względem PRO i MT są oczywiste.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Artur W
Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: PI A
|
Wysłany: Wto 20:10, 06 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Tak jak pisałem we wcześniejszym spocie, spotkanie powinno się odbyć jeszcze w maju, ponieważ czas naprawdę jest niewiele.. Moja propozycja to 17-18 maj w godzinach wieczornych
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Artur W
Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: PI A
|
Wysłany: Wto 20:56, 06 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Oczywiście we wcześniejszym chodzi o posty - małe przejęzyczenie
|
|
Powrót do góry |
|
 |